Peace education is one of the central topics of a multicultural society. In Europe, organizations in early childhood facilities, schools, universities and youth work promote learning spaces for non-violent conflict resolution as a basis for accompanying social change. In its Agenda 2030, the United Nations formulated a total of 17 goals for sustainable development. The global community, governments, civil society and the private sector are called upon to work together to address the world's pressing challenges.
The following goals are important and relevant in early childhood education organizations:
Early childhood organizations are designed in such a way that children are perceived as human rights holders right from the start. Children we look after in our organization are curious, learn the most at this age and ask questions.
Questions to us educators who are shaped by current world events or family events.
Why are there wars? Why is Mustafer not allowed to our service? Why do mom and dad argue?
This clearly shows the specific educational mandate for us, which should strengthen the social, civic and intercultural skills of young people and ensure a sustainable, ecological and peaceful future.
Germany
Friedenspädagogik ist eines der zentralen Themen einer sich multikulturell entwickelnden Gesellschaft. In Europa fördern Organisationen in frühkindlichen Einrichtungen, Schulen, Universitäten und in der Jugendarbeit, Lernräume für gewaltfreie Konfliktlösungen, als Basis um gesellschaftlichen Wandel begleiten zu können. Die Vereinten Nationen haben in ihrer Agenda 2030 insgesamt 17 Ziele für nachhaltige Entwicklung formuliert. Die Weltgemeinschaft, Regierungen, die Zivilgesellschaft und der Privatsektor sind aufgefordert, sich gemeinsam den dringenden Herausforderungen der Welt zu stellen.
Wichtig und von Bedeutung in Organisationen der Frühkindlichen Bildung sind hier folgende Ziele:
Frühkindlichen Organisationen sind so konzipiert, dass Kinder von Anfang an, als Menschenrechtsträger wahrgenommen werden. Kinder, die wir in unserer Organisation betreuen, sind neugierig, lernen in diesem Alter am meisten und stellen Fragen.
Fragen an uns Pädagogen, die durch das aktuelle Weltgeschehen oder durch familiäre Ereignisse geprägt sind.
Warum gibt es Kriege? Wieso darf Mustafer nicht zu unserem Gottesdienst? Wieso streiten Mama und Papa?
Hier zeigt sich deutlich der spezifische Bildungsauftrag für uns, welcher die sozialen, bürgerlichen und interkulturellen Kompetenzen junger Menschen stärken und eine nachhaltige, ökologische und friedliche Zukunft sichern soll.
Greece
Cypres
France
Spain
Hungary